Ana içeriğe atla

Hakkımda

Yazarak öğren,öğrenerek yaz mottosuyla blog yazma serüvenime başlıyorum. Öncelikle ben kimim bunun cevabını sizlere vermem gerekirse; ben 21 yaşında Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 4.sınıf öğrencisi araştırma delisi bir insanım. Bu araştırma yeteneklerimi ve bilgi birikimimi ve bundan sonraki tecrübe edeceğim konuları sizlerle paylaşmaya çalışacağım.


Bilgisayarla tanışıklığım ilkokul yıllarıma dayanıyor yani 12-13 senedir bilgisayarlarla beraberim kimine göre uzun bir süre kimine göre kısa olarak görünebilir fakat bu geçen süreyi en verimli şekilde değerlendirmeye özen gösterdim. Üniversiteye başlamadan önce yazılım ve kodlamaya merak salmıştım. Üniversite hayatım boyunca da birçok programlama dili öğrendim  ve hala aldığım eğitimlerle öğrenmeye devam ediyorum. Öğrendiklerimi sizlerle paylaşıp, öğreneceklerimi de sizinle birlikte öğrenip tecrübe ederek en iyi şekilde aktarmak isterim. Sizlerde yorumlarınızla destek olup, eksik varsa düzelterek bana ve diğer okuyuculara yardımcı olabilirsiniz.


Peki okul dışındaki zamanımı nasıl değerlendiriyorum bundan da bahsedeyim kısaca; konferanslara katılmaya çaba gösteriyorum, sinema,tiyatro vb. etkinliklere katılıyorum. Bundan sonraki yazılarımda teknik konularla paylaşımlar, içerikler üretmeyi hedefliyorum. Sizlere güzel ve verimli içeriklerimle keyifli okumalar dilerim. Unutmayın bilgi paylaştıkça çoğalan bir hazinedir.
En kısa zamanda tekrar görüşmek üzere... Sevgiyle kalın.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSAN SİNİR SİSTEMİNİN TAKLİDİ: YAPAY SİNİR AĞLARI

Yapay sinir ağları; beynin bir işlevi yerine getirme yönteminin matematiksel olarak modellenmesi ile tasarlanan sistemlerdir. Yapay sinir ağları, paralel dağıtılmış ağlar, bağlantılı ağlar, nuromorfik ağlar gibi adlarla da tanımlanmaktadır. Yapay sinir ağlarının ortaya çıkışından kısaca bahsetmem gerekirse; ilk yapay sinir ağı modeli 1943 yılında bir sinir hekimi olan Warren McCulloch ve bir matematikçi olan Walter Pitts tarafından “ Sinir Aktivitesinde Düşüncelere Ait Bir Mantıksal Hesap ( A Logical Calculus of Ideas Immanent in Nervous Activity )” başlıklı makale ile ortaya çıkarılmıştır. Öncelikle insanlarda bulunan sinir hücresinin yapısını ele alalım. Dentrites (Dendritler): Dendritler dışarıdan uyartıları alan ve hücre gövdesine ileten yapılardır. Dendritlerin çok sayıda olması, hücrelerin pek çok nörondan sinyal alma kapasitesini arttırır. Nucleus (Çekirdek): Akson boyunca işaretlerin periyodik olarak yeniden üretilmesini sağlayan yapılardır. Axon (Akson): Ak...

Mobil Uygulama Geliştirme: FLUTTER

Son zamanlarda merak sardığım konulardan biri de mobil uygulama geliştirme oldu. Küçücük bir uygulamanın bile verdiği çıktı ile mutlu olduğumu görünce mobil uygulama geliştirmekten zevk aldığımı hissettim. Araştırıp öğrenmeye başladım ve kısa sürede uygulama geliştirip ve bu uygulamayı kullanmak gerçekten güzel bir duyguydu. Şimdi sizlere geliştirdiğim basit bir Todo uygulamasından bahsedeyim. Flutter SDK ve Dart programlama dilini kullanarak çapraz platform çalışan yapılacaklar listesi uygulamasıdır. Bu uygulamada, verileri devamlılığını sağlamak için SQLite3 kullandım. Uygulama hem iOS hem de Android işletim sisteminde çalışmaktadır. Neden Flutter’ı Seçtim? ·  Flutter ile uygulamanızda yaptığınız bir değişikliği hot reload özelliği ile hızlı bir şekilde görebilirsiniz. Yani compile etmek(derlemek) için artık uzun süreler beklemeye gerek yok. Örnek vermek gerekirse Flutter ile varsayılan olarak gelen increment uygulamasını android sdk ile çalıştırmak ortalama 3 dak...

Davranışların İnterneti : IoB (Internet of Behaviors)

Bu yazımda yeni teknoloji trendleri içinde gördüğüm ve hayatımızda örnekleri olan fakat önümüzdeki zamanlarda daha çok hayatımızda olacak bir teknoloji konusu olan Davranışların İnterneti’ni ele alacağım.   Davranış İnterneti, çok çeşitli yeni veri kaynaklarıyla sonuçlanan cihazların birbirine bağlanması olan Nesnelerin İnterneti'nden (IoT) uzanır. Bu, geri bildirim döngüleri aracılığıyla eylemleri ve davranışları etkilemek için hem dijital hem de fiziksel dünyalardan gelen verileri bir araya getirir. IoB'nin yaptığı, bu verileri anlamlandırmak ve çevrimiçi satın alma veya belirli bir markayı takip etme gibi belirli insan davranışlarına eklemektir. Davranışın İnterneti, doğrudan bireylere odaklanan mevcut teknolojileri birleştirir. Yüz tanımadan konum izlemeye kadar, elde edilen verileri nakit satın alma veya cihaz kullanımı gibi ilişkili davranışsal olaylara bağlar. Kullanıcıların çevrimiçi etkinliklerinden toplanan verileri davranışsal psikoloji perspektifinden anlamak, tam o...