RPA NEDİR?
RPA, iş süreçlerini otomatikleştirmeyi amaçlayan, iş mantığı ve yapılandırılmış girdiler tarafından yönetilen bir teknoloji uygulamasıdır. Bir şirket, RPA araçlarını kullanarak bir işlemi tamamlamak, verileri işlemek, yanıtları tetiklemek ve diğer dijital sistemlerle iletişim kurmak için ve yorumlamak için yazılımı veya bir robotu yapılandırabilir. RPA senaryoları, bir e-postaya otomatik yanıt oluşturmak kadar basit bir şeyden, her biri bir ERP sistemindeki işleri otomatikleştirmek üzere programlanmış binlerce botu dağıtmaya kadar uzanır.
RPA NASIL ÇALIŞIR?
RPA gibi otomasyon teknolojisi, ön uç entegrasyonları aracılığıyla diğer uygulamalarla iyi bir şekilde bütünleşerek eski sistemler aracılığıyla da bilgiye erişebilir. Bu, otomasyon platformunun bir çalışan insana benzer şekilde davranmasını, oturum açma ve bir sistemden diğerine kopyalama ve yapıştırma gibi rutin görevleri gerçekleştirmesini sağlar. Veritabanlarına ve kurumsal web hizmetlerine arka uç bağlantıları da otomasyona yardımcı olurken, RPA'nın gerçek değeri, hızlı ve basit ön uç entegrasyonlarındadır.
Forrester'a göre, RPA yazılım araçları aşağıdaki temel yetenekleri içermelidir:
- Otomasyon komut dosyaları oluşturmak için düşük kod özellikleri
- Kurumsal uygulamalarla entegrasyon
- Yapılandırma, izleme ve güvenlik dahil olmak üzere düzenleme ve yönetim
RPA YAZILIMINDA NELERE DIKKAT EDILMELIDIR?
Ölçeklenebilirlik: Kuruluşlara, her bir masaüstüne dağıtılıp ölçeklenmek yerine, merkezi bir kontrol panelinden merkezi olarak yönetilebilen ve ölçeklenebilen RPA platformlarını seçmeleri önerilir.
Hız: İşletmeler, yeni robotik süreçleri birkaç saat veya daha kısa sürede tasarlayıp test edebilmeli ve ayrıca botları hızlı çalışacak şekilde optimize edebilmelidir.
Güvenilirlik: Şirketler, yüzlerce hatta binlerce manuel görevi otomatikleştirmek için robotları piyasaya sürdükçe, sistemlerinin sağlığını izlemelerini sağlayan yerleşik izleme ve analitiklere sahip araçlar aramalıdır.
Basitlik: Kuruluşlar, veri toplama ve liderlerin en iyi iş kararlarını vermelerini sağlayan bilgilere dönüştürme dahil olmak üzere, işletmedeki çalışanların oluşturabileceği ve bunları çeşitli iş türlerini halletmek için kullanabileceği kadar basit ürünler aramalıdır.
Yapay Zeka: En iyi RPA araçları, basit görev tabanlı etkinlikleri destekleyebilir, herhangi bir veri kaynağına okuyup yazabilir ve otomasyonu daha da geliştirmek için daha gelişmiş öğrenmeden yararlanabilir.
Kurumsal Sınıf: Şirketler, kurumsal düzeyde ölçeklenebilirlik, güvenilirlik ve yönetilebilirlik için sıfırdan oluşturulmuş araçlar aramalıdır.
Yönetim: Kuruluşların, bot güvenlik kimlik bilgilerini yönetmeye, gizlilik sorunlarını değerlendirmeye ve sorunları işaretlemeye yardımcı olmak için çeşitli güvenlik ve yönetişim özelliklerine bakmaları gerekir.
Finansal Planlama: Bot kullanımını günlüğe kaydetmeye yönelik araçlar, ekiplerin mevcut botların yatırım getirisini değerlendirmesine ve tahmini değere göre yeni otomasyon fırsatlarına öncelik vermesine yardımcı olabilir.
RPA’NIN FAYDALARI
Daha Az Kodlama: RPA, mutlaka bir geliştiricinin yapılandırmasını gerektirmez; kullanıcı arayüzlerindeki sürükle ve bırak özellikleri, teknik olmayan personeli işe almayı kolaylaştırır.
Hızlı Maliyet Tasarrufu: RPA, ekiplerin iş yükünü azalttığından, personel, insan girdisi gerektiren diğer öncelikli işlere yeniden tahsis edilebilir, bu da üretkenlik ve yatırım getirisinde artışlara yol açar.
Daha Yüksek Müşteri Memnuniyeti: Botlar ve sohbet robotları günün her saatinde çalışabildiklerinden, müşteriler için bekleme sürelerini azaltarak daha yüksek müşteri memnuniyeti oranlarına yol açabilirler.
İyileştirilmiş Çalışan Morali: RPA, ekibinizdeki tekrarlayan, yüksek hacimli iş yükünü kaldırarak, insanların daha düşünceli ve stratejik karar vermeye odaklanmasını sağlar. İşteki bu kayma, çalışan mutluluğu üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.
Daha Iyi Doğruluk ve Uyumluluk: RPA robotlarını belirli iş akışlarını ve kuralları takip edecek şekilde programlayabildiğiniz için, özellikle düzenleyici standartlar gibi doğruluk ve uyumluluk gerektiren işlerde insan hatasını azaltabilirsiniz. RPA ayrıca bir denetim izi sunarak ilerlemeyi izlemeyi ve sorunları daha hızlı çözmeyi kolaylaştırır.
Mevcut Sistemler: Robotik süreç otomasyon yazılımı, mevcut uygulamaların sunum katmanında botlar çalıştığından, temel sistemlerde herhangi bir kesintiye neden olmaz. Böylece, bir uygulama programlama arabirimine (API) veya derin entegrasyonlar geliştirmek için kaynaklara sahip olmadığınız durumlarda botları uygulayabilirsiniz.
RPA UYGULAMA ALANLARI
Müşteri Servisi: RPA, e-imzaların doğrulanması, taranmış belgelerin karşıya yüklenmesi ve otomatik onaylar veya retler için bilgilerin doğrulanması dahil olmak üzere iletişim merkezi görevlerini otomatikleştirerek şirketlerin daha iyi müşteri hizmeti sunmalarına yardımcı olur.
Muhasebe: Kuruluşlar genel muhasebe, operasyonel muhasebe, işlem raporlaması ve bütçeleme için RPA kullanır.
Finansal Hizmetler: Finansal hizmetler sektöründeki şirketler, döviz ödemeleri, hesap açılış ve kapanışlarının otomatikleştirilmesi, denetim taleplerinin yönetilmesi ve sigorta taleplerinin işlenmesi için RPA'yı kullanır.
Sağlık Hizmeti: Tıbbi kuruluşlar, hasta kayıtlarını, iddiaları, müşteri desteğini, hesap yönetimini, faturalandırmayı, raporlamayı ve analitiği ele almak için RPA'yı kullanır.
İnsan Kaynakları: RPA, işe başlama ve işten çıkarma, çalışan bilgilerini güncelleme ve zaman çizelgesi gönderme süreçleri dahil İK görevlerini otomatikleştirebilir.
Tedarik Zinciri Yönetimi: RPA, tedarik, sipariş işleme ve ödemeleri otomatikleştirme, envanter seviyelerini izleme ve gönderileri takip etme için tedarik zinciri yönetiminde kullanılabilir.
Kaynaklar:
Yorumlar
Yorum Gönder